Monday, July 23, 2012

Ramadhan ke 3

gambar dari senior yang sebaya. Rizli


Assalamualaikum..
Bulan Ramadhan..bulan mulia..

Aku menulis tanpa godaan dari syaitan. 
Ini tulisan dari hati Aku.
Luahan Aku. 

Kalau mungkin pun bercampur dengan nafsu. 
Boleh panggil luahan hati + nafsu. Apa pom boleh.


Hai Ramadhan. 
Kau datang lagi. Datang membawa rahmatNya
Syukur Aku masih berpeluang menemui lagi. Syukur


Ramadhan kali ini aku lalui keseorangan.
meredah onak dan duri.
dugaan dan cubaan dariNya.
Allah ingin menduga hambaNya ini.
Aku terima dengan hati yang cekal.


Ramadhan ke 3 keseorangan.
Bersahur dengan sekadar mampu.
Syukur dengan rezekiNya.
3 kurma dan segelas soya.
Mungkin tak cukup kata nafsu. 
Kata iman berlainan pula.
Aku laluinya..


Ramadhan ke 3 belum spenuhnya Aku lalui.
Baru separuh jalan.
2 kelas telah Aku pergi. 
Financial Statment Analysis dan managerial economics.
Kelas yang ceria.
Kalau Aku nak ambik semua subjek aku sem depan time intersesi boleh tak?

ooo..mungkin makan diri dan makan masa. biarlah.


Berbuka Aku nak cari teman. Mungkin ke  rumah naim, rahim dan umar.
Ada seri sedikit disana.
mungkin ada rezeki untuk Aku. siapa tahu. :D
Semoga dipermudahkan urusan Aku di bulan Ramadhan




"Nak jamu mata dengan makanan tak semestinya ke bazar. di facebook pom boleh"



No comments: