Thursday, December 30, 2010

Terima Kasih...Malaysia!!!

BANGGA!!!
Ya, itulah perkataan yg amat sesuai ngan Aku buat masa skan ni,
sebab...
pasukan bola sepak Malaysia telah berjaya mencipta sejarah, 
membawa pulang Piala Suzuki AFF atau nama sebelom ni adlh Piala Tiger..
Aku seakan-akan sebak, ase nk nangis pom ada sebab kmngan ini..
bukan Aku ni lemah, tp semangak patriotik tu yg terlalu kuat dalam diri Aku ni..
lau xda org myb air mata dah mengalir kot..haha..
perasaan sebegini wujud jugak masa Kelantan menang Piala Malaysia hari tu..
memang nilai 1 Malaysia Aku kuat sgt arh!!..haha..


Sebel0m Malaysia dapat bawa pulang Piala Suzuki, 
macam2 cerita Aku dengar..
mcm gosip tersebar..
ada mcm artis Malaysia la plak pemain2 dan jurulatih bola ni..
...
Rajagobal Bomoh!!
haha..
xleh bla ngan "mitos" yg direka oleh peminat fanatik Indonesia..
bagi sesapa yg "buta bola" K. Rajagobal adlah seorg coach kebangsaan!!
sebelom ni coach kebangsaan adalah B. Sathianathan. tp coach Sathia skan ni melatih juara Piala Malaysia 2010..
Apa la penyokong Indo ni..
lagi pom lau tgk coach Raja ni, die mana sesuai jd bomoh..
kurus kering!, kusam!!haha..
mengutuk plak dah Aku ni..
adehh..
bukan, die kan org India..
macam tu la org India..
...
ada 1 lagi "gosip" yg di war-war kan oleh pihak lawan, 
Ada ke pasukan Malaysia guna pemain Import!!
adeeihh!!
Apa punya la betol mcm sodepp diorg ni..
kitorg bukan macam Indonesia,
beri kewarganegaraan kepada pemain import..
tu Indonesia..bkn Malaysia..
Lau pemain tu ada Mak o Ayah lahir kat negara tu, biar pemain tu main kat laen xpa..
leh diterima pakai la 'alasan' tu..huh!!..
...
2 pemain Malaysia yg dikatakan pemain "import" tu adalah
S.Kunalan..die ni 'org' kata pemain dari negara India..haha..die bangsa India je kot!!
sorg ag pemain Malaysia, yg ni lagi la xleh nk blaa..Mahali Jasuli??
Aku xtaw la diorg gtaw dari negara mana ag..
import dari Indonesia kot!!haha..
.....
Aku tgk pengadil semalam pom ase mcm xpuas hati gak..
ada mcm nk jd mcm pengadil perlawanan Malaysia lwn China hari tu..
Aku xingat nama pangkalnya, yg kat belakang tu William asenya...
mcm hampeh je..
nama pengadil, tp xadil..
panggil "peng" je lar!!



Tahniah buat skuad Kebangsaan!!
Tahniah buat pengurusan Kebangsaan
Tahniah buat jurulatih 
Tahniah buat Juruletih
Tahniah buat Safee Sali
Tahniah buat Norshahrul Idlan Talaha..
Tahniah buat Khairul Fahmi Che Mat..
Tahniah jgk kepada pemain lain...Aku penat da nk copy paste..wakaka..
Tahniah juga kepada penyokong2 Malaysia.. 
Walaupon Aku Kelate, Hang Kedah, Ko Selangor..kita tetap Malaysia!!!
...
laser itu laser ini..
Inilah cadangan penyelesaiannya..!!!..haha 


1 comment:

A-L HAQIM said...

sallam,malaysia tetap menjadi pujaan,biar menang ataupun kalah..cyber dah jadi pengikut yang setia..jom singgah blog cyber..!!